TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN STAJ DÖNEMİNDE MARUZ KALDIKLARI MOBBİNG (PSİKOLOJİK YILDIRMA); ANKARA İLİNDE BİR UYGULAMA

TURİZM EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN STAJ DÖNEMİNDE MARUZ KALDIKLARI MOBBİNG (PSİKOLOJİK YILDIRMA); ANKARA İLİNDE BİR UYGULAMA / The mobbing that the students come across at training period who take tourism education a research in the city, Ankara

Yazar: ERCAN TUTAN
Danışman: YRD. DOÇ. DR. SERDAR TARAKÇIOĞLU
Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı
Yüksek Lisans
Türkçe
2010
84 s.

Bu araştırmanın amacı, turizm eğitimi alan öğrencilerin, mesleki deneyim kazanmak için staj yaptıkları dönemde, mobbing davranışlarına maruz kalma düzeyini belirlemekle birlikte, mobbing davranışına maruz kalma durumunun çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Bu kapsam da turizm eğitimi alan öğrencilere, üç bölümden oluşan; demografik özellikler, mobbing davranışları ve çalışma isteği, anket uygulanmıştır. Araştırmaya, Ankara ilinde ortaöğretim, ön lisans ve lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrenciler katılmıştır. Turizm eğitimi alan öğrencilerin mobbing davranış algısını tespit etmeye yönelik; iki değişkenli bağımsız örneklem (cinsiyet) için t testi, yaş, eğitim seviyesi, staj yapılan departman, staj süresi gibi, ikiden çok değişkenli bağımsız örneklemler için ise Anova testi uygulanmıştır. Bulgular, turizm eğitimi alan öğrencilerin, staj döneminde, mobbingin alt boyut davranışlarına farklı düzeylerde maruz kaldıklarını göstermektedir. Mobbing davranışlarına maruz kalma düzeyinin, cinsiyet, yaş ve eğitim durumuna göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Turizm eğitimi alan öğrencilerin, eğitimini tamamladıklarında turizm sektöründe çalışma isteğinin düşük olduğu tespit edilmiş ve bu bulgular ışığında öneriler sunulmuştur.