ÖZEL VE RESMİ İLKOKUL VE ORTAOKULLARDA GÖREVLİ ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİN PSİKOLOJİK TACİZ ALGISI

ÖZEL VE RESMİ İLKOKUL VE ORTAOKULLARDA GÖREVLİ ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİN PSİKOLOJİK TACİZ ALGISI / The objective of the study is to examine the dimensions of mobbing in primary and secondary schools, determine how the mobbing issue cause problems between the administrative officers and teachers

Yazar: AYLIN ÇAM
Danışman: PROF. DR. MÜNEVVER ÇETİN
Maltepe Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2013
170 s.

Bu çalışmanın amacı, ilkokul ve ortaokullardaki psikolojik taciz olgusunun boyutları, incelenerek, öğretmenler ve yöneticiler açısından söz konusu olgunun nasıl bir sorun teşkil ettiğini tespit etmektir. İstanbul'un Maltepe, Pendik, Kartal İlçelerinde bulunan resmi ve özel ilkokul ve Ortaokullarında çalışan okul yöneticileri ve öğretmenlerin oluşturmuş olduğu evrende belirlenen örneklem gurubuna uygulanan ölçekle elde edilen verilerle araştırmamız yürütülmüştür. Araştırmamızın evrenini 8137 öğretmen ve öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem için seçilen 300 yönetici ve öğretmenden 263 kişiden gelen verilerle araştırma sonuçlarına ulaşılmıştır. Verilerin güvenlik analizi için Cronbach Alfa katsayısı, örneklem analizi için frekans ve yüzde analizi, T.testi ,One Way ANOVA testi ve post doc scheffe testi SSPS(Statistical Package for Socail Sciences) versiyon 13.0 paket programı kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında işyerinde psikolojik taciz algısının fazla olduğu ve bu konuda gerekli çalışmaların yapılmasına işaret etmiştir.