İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖĞRETMEN VELİ İLİŞKİLERİNDE VELİYE YÖNELİK MOBBİNG EYLEMLERİ (ANTALYA İLİ İLKÖĞRETİM OKULLARI ÖRNEĞİ)

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖĞRETMEN VELİ İLİŞKİLERİNDE VELİYE YÖNELİK MOBBİNG EYLEMLERİ (ANTALYA İLİ İLKÖĞRETİM OKULLARI ÖRNEĞİ) / Mobbing attemptions through parents by teachers at elemantary schools (Antalya city elemantary schools sample)

Yazar: ESRA YÜCEL
Danışman: DOÇ. ALİ SABANCI
Akdeniz Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı
Yüksek Lisans
Türkçe
2011
145 s.

Çalışmamızda, ilköğretim okullarında öğretmen veli ilişkisinde mobbing kavramının incelenmesi ele alınmıştır. Araştırma, 2010?2011 yılında Antalya ili ilköğretim okullarında görev yapmakta olan öğretmenler ve aynı okullarda öğrenim görmekte olan öğrencileri bulunan velilerin mobbing kavramı hakkındaki görüşlerini kapsamaktadır. Araştırmaya katılacak okullar ?maksimum çeşitlilik örneklemesi? ile belirlenmiştir. Araştırmaya katılan sekiz öğretmenle ?rasgele örneklem? ve sekiz veli ile ?ölçüt örnekleme? kullanılarak görüşülmüştür. İki ayrı yarı yapılandırılmış soru formu hazırlanmış olup, karşılaştırma yapabilmek için soruların paralel olmasına özen gösterilmiştir. Yapılan nitel çalışmada ses kayıt cihazı kullanılmıştır. Görüşmeler içerik analizi ile çözümlenmiş ve verilerin yüzde frekans değerleri ile örnek cevaplar verilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilere dayanarak, öğretmenlerin velilere yıldırma davranışları uyguladıkları söylenebilir. Bu yıldırma davranışlarından bazıları şunlardır: Kaba davranışlar, kendi doğrularında ısrar etmek, kasıtlı kötü niyetli davranışlar, gereksiz yere öğüt vermek, bireyi aşağılamak. Nitekim öğretmenler de bu tür davranışları, yıldırma eylemleri olarak tanımlamışlardır. Bu çalışma öğretmen veli ilişkilerinde yaşanan mobbing davranışlarının belirlenmesi bakımından önem arz etmektedir.