İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM OKULLARINDA YAŞADIKLARI YILDIRMA DURUMLARI

İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM OKULLARINDA YAŞADIKLARI YILDIRMA DURUMLARI / Cases of mobing which the primary school teachers are exposed to in their schools.

Yazar: ESENGÜL ÇOMAK
Danışman: YRD. DOÇ. DR. BİNALİ TUNÇ
Mersin Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2011
145 s.

Bu araştırmada, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, okulda maruz kaldıkları yıldırma durumları incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi, Adana ili merkez ilçelerindeki 21 ilköğretim okulunda görev yapan 381 öğretmenden oluşmuştur. İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin maruz kaldıkları yıldırma durumlarıyla ilgili veriler, beşli likert sistemiyle hazırlanmış bir anket ile toplanmıştır. Veriler, SPSS veri analiz programında işlenerek ankete katılan öğretmenlerin genel bilgilerinde frekans ve yüzde, grupların görüşleri arasındaki farkların saptanmasında ise t- testi ve varyans analizi yapılmış ve .05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin maruz kaldıkları yıldırma durumlarında en çok cinsiyet, yaş ve kademe değişkenleri arasında anlamlı fark çıkmıştır. Bu sonuçlardan; erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere göre; en üst ve en alt yaş grubundaki öğretmenlerin diğer yaş gruplarına göre; I. Kademe öğretmenlerinin II. Kademe öğretmenlerine göre ve sınıf öğretmenlerinin diğer branşlara göre daha fazla yıldırmaya maruz kaldıkları saptanmıştır.