ÇALIŞANLARIN MOBBİNG DAVRANIŞI KARŞISINDAKİ TUTUMLARI İLE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

ÇALIŞANLARIN MOBBİNG DAVRANIŞI KARŞISINDAKİ TUTUMLARI İLE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ / A study of relations workers to personality when facing mobbing treatmen

Yazar: AZİZ ZORLU
Danışman: PROF. DR. NURSEL TELMAN
Maltepe Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Psikoloji, İnsan Bilimleri ve Felsefe Anabilim Dalı / Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Bilim Dalı
Yüksek Lisans
Türkçe
2009
119 s.

İşyerinde karşılaşılan önemli sorunlardan biri olan mobbing (işyerinde psikolojik şiddet) ile eğitim kurumlarında da karşılaşılması kaçınılmazdır. Mobbingle karşılaşan her birey farklı tepki vermekte, farklı tutum sergilemektedir. Bu tutumları ve tepkileri belirleyen ise; çalışanın yetiştiği kültür, kişilik özellikleri, eğitim seviyesi vb. unsurlardır. Bu çalışmanın amacı, çalışanların mobbing karşısındaki tutumları ile kişilik özellikleri arasında nasıl bir bağlantı olduğunun incelenmesidir. Bu araştırma, İstanbul ili Fatih ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilköğretim ve ortaöğretim okullarında 2008-2009 öğretim yılında görev yapan öğretmenler üzerinde yapılmıştır. Araştırmada bir kişilik testi (Eysenck Kişilik Envanteri), bir yıldırma anketi, mobbing karşısındaki tutumları ölçmeye yönelik bir tutum anketi ile demografik özellikleri belirleyecek anket uygulanmıştır. 114 katılımcı üzerinde uygulanan anketler istatistikî analizle değerlendirilmiştir.