ANADOLU LİSESİ ÖĞRETMENLERİNİN PSİKOLOJİK YILDIRMAYA İLİŞKİN ALGILARI

ANADOLU LİSESİ ÖĞRETMENLERİNİN PSİKOLOJİK YILDIRMAYA İLİŞKİN ALGILARI / Anatolian high school teachers' perceptions about mobbing

Yazar: SELEN SÖNMEZIŞIK
Danışman: YRD. DOÇ. DR. ALİ AKSU
Dokuz Eylül Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2011
113 s.

Bu araştırmanın amacı Anadolu Lisesi öğretmenlerinin psikolojik yıldırma düzeyine ilişkin algılarının belirlenmesi, bu algıların bazı değişkenlere göre değişip değişmediğinin tespit edilmesidir. Araştırma, 2009/2010 eğitim öğretim yılı İzmir ili merkezinde bulunan Bornova, Buca, Karabağlar, Karşıyaka ve Konak ilçelerinden 16 Resmi Anadolu Lisesinde görev yapan 320 öğretmene uygulanan ölçek sonuçlarına dayanmaktadır. Araştırma verilerinin toplanması için "Duygusal Yönden İncitici Davranışlar" ölçeği uygulanmıştır. Araştırmadaki verilerin istatistiksel analizinde frekans, yüzdelik, ortalama hesaplanmıştır. Gruplar arası karşılaştırmalarda f testi, Independent Samples t Test, One Way Anova, Kruskal Wallis testlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular için tablolar oluşturulmuş ve yorumlanmıştır. Araştırmayla elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde Anadolu Lisesi öğretmenlerinin psikolojik yıldırmayı düşük düzeyde algıladığı görülmüştür. Medeni durumun psikolojik yıldırmayı algılamada etkili olduğu tespit edilmiş; diğer değişkenlerin psikolojik yıldırmayı algılamada anlamlı farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır.