DUYGUSAL TACİZ (MOBBİNG) VE ORGANİZASYONEL SONUÇLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: BANKACILIK SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA

DUYGUSAL TACİZ (MOBBİNG) VE ORGANİZASYONEL SONUÇLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: BANKACILIK SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA / Mobbing and its impacts on the results of organizations: A case study in banking sector

Yazar: NESLİHAN ŞAHİN
Danışman: PROF. DR. İLHAN ERDOĞAN
İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı / Davranış Bilimleri Bilim Dalı
Yüksek Lisans
Türkçe
2006
109 s.

Günümüz is dünyasında fiziksel siddet kadar önemli bir kavram haline gelmis olan mobbing literatürde genellikle çalısanların üzerindeki olumsuz etkileri açısından incelenmistir. Bu çalısmada ise mobbingin özellikle organizasyonel sonuçlar üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılması hedeflenmistir. Bu amaçla bankacılık sektörü çalısanları üzerinde bir arastırma gerçeklestirilerek çalısanların mobbinge maruz kalma düzeyleri incelenmis ve mobbingin organizasyonel sonuçlar (is tatmini, duygusal baglılık, örgütsel vatandaslık davranısı, verimlilik karsıtı davranıslar, isten ayrılma niyeti) üzerindeki etkisi belirlenmeye çalısılmıstır. Arastırma sonuçlarına göre mobbingin en fazla çalısanın is tatmini ve verimlilik karsıtı davranıslar sergileme düzeyi üzerinde etkili oldugu saptanmıştır.