ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ÖĞRETİM ELEMANLARININ DUYGUSAL TACİZE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE DENEYİMLERİ

ANADOLU ÜNİVERSİTESİ ÖĞRETİM ELEMANLARININ DUYGUSAL TACİZE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE DENEYİMLERİ / The opinions and experiences of lecturers at Anadolu University about mobbing

Yazar: NERMİN GÜNEŞ AKTOP
Danışman: Y.DOÇ.DR. JALE BALABAN SALI
Anadolu Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek Lisans
Türkçe
2006
133 s.

Bu çalışmanın genel amacı, Anadolu Üniversitesi öğretim elemanlarının duygusal tacizi yaşayıp yaşamadıklarını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda da öğretim elemanlarının cinsiyetlerinin, yaşlarının, unvanlarının ve fakültelerinin duygusal taciz davranışlarını algılamaları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Anadolu Üniversitesi'ndeki dokuz fakültenin öğretim elemanlarından rasgele seçilen 427 kişi oluşturmuştur. Araştırmanın gerçekleştirilmesinde veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Araştırmayla elde edilen sonuçlar topluca değerlendirildiğinde, öğretim elemanlarının yaşlarının fakülte içindeki davranışları sosyal ilişkilerine ve itibarlarına saldırı niteliğinde algılamaları üzerindeki etkisi anlamlıdır. Ayrıca, unvan değişkeni de öğretim elemanlarının duygusal tacizden etkilenme düzeyine anlamlı ölçüde etki göstermiştir.